lørdag den 5. november 2011

Så var det han sagde, dagen er fuld af chancer

Kender du det - at sidde lige så stille med sit strikketøj og lytte til musik samtidig med at barnebarnet leger med morfar i køkkenet - også mærke lykken, helt der der inde hvor det kan gøre lidt ondt og hvor "ledningen" til tårerkanalen sidder.
Sådan en følelse sidder jeg med lige nu, på DR 1, er der en lille koncert med Poul Krebs. Jeg lader tankerne flyve og husker pludselig alle de sjove, sørgelige og helt forrygende timer jeg har tilbragt med ham, til koncerter, på festivaller og gennem højtalerne hjemme. Jo musik gør noget ved mig.

4 kommentarer:

  1. Det gør musik vist ved de fleste. Jeg kan også sidde og nyde noget musik og pludselig vælter der minder frem og ja, det går lige der ind hvor det gør ondt og tårer kanalen har forbindelse til.

    God aften til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Åh, jo, der er mange følelser forbundet med musik(minder). Og Poul Krebs kan også få min tårekanal igang!!! Smukke tekster og en stemme der får én til at tro på hvert ord!

    "....lige syd for byen; der hvor motorvejen begynder, tager sit tilløb, ruller ud.
    Hun stod alene der den morgen - han havde lige skiftet gear og alligevel fik hun liftet og han skænkede kaffe der var sort som tjære. Og regnen trommede hvirvler og viskerne gik i fjerdedelstakt og bilen gik som det den var; en fuldblodsaraber.... Så var det han sagde: dagen er fuld af chancer; så var det han sagde: det´ om at komme godt afsted......"

    Man bliver sgu lidt sørgmodig i selskab med Jennifer og chaufføren.....

    "...du stod jo der, hvor eventyr begynder; der i motorvejens sorte græs"

    SvarSlet
  3. Ja der ikke noget som musik der kan røre og så selvfølgelig at høre at ens famile hygger sig.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...